Familie - Reisverslag uit Sherwood Park, Canada van Jan & Astrid - WaarBenJij.nu Familie - Reisverslag uit Sherwood Park, Canada van Jan & Astrid - WaarBenJij.nu

Familie

Door: Astrid

Blijf op de hoogte en volg Jan & Astrid

15 Juni 2014 | Canada, Sherwood Park

Vrijdag, Historisch Fort Steele, het historische museumdorp met 60 gerestaureerde en gereconstrueerde gebouwen. Tegenwoordig wordt hier in kleding uit die tijd het pioniersleven uit de 19de eeuw overtuigend uitgebeeld. Authentiek ingericht en met verkleed personeel bemand, tonen hotels, drukkerij, havenkantoor, bakkerij, timmerwerkplaats, een museum en een met verkoopwaar volgepropte "general store" wat een opkomend pioniersstadje 150 jaar geleden allemaal te bieden had. Na Fort Steele door het mooie Kotenay National Park richting Banff gereden onderweg zes beren, herten en een Elk gezien.
In de middag aangekomen in Banff, Banff heeft ons de vorige keren enorm verrast met sneeuw, veel sneeuw, vandaag met regen en kou, 11 graden. Het is niet vreemd dat het hier altijd koud is op de campground want wij staan ontzettend hoog tussen de Rocky Mountains.
Zaterdag half negen aan de rit naar Edmonton begonnen, 13.00 uur bij Jack & Darcell afgesproken. Onderweg nog even een risico momentje, er stak een Elk over de weg en even dachten wij dat hij terug wilde, brrrrrrrrr.
Na een warm welkom een heerlijke dag met 25 graden, overnachten wij in de tuin bij deze geweldige gastvrije mensen.

• 15 Juni 2014 - 14:58

Sander En Lisa:

Heeeeey,

Bekende klompen!!!

De foto's zijn weer goed gelukt en eindelijk een beer op de foto.

Op naar nog meer foto's van beren.

Groetjes,

Sander & Lisa

• 15 Juni 2014 - 17:31

Ger En Nel.:

Hele mooie foto's wij hopen dat jullie het heel erg naar jullie zin hebben groetjes.ger en nel.