Einde Alberta. - Reisverslag uit Valemount, Canada van Jan & Astrid - WaarBenJij.nu Einde Alberta. - Reisverslag uit Valemount, Canada van Jan & Astrid - WaarBenJij.nu

Einde Alberta.

Door: Astrid

Blijf op de hoogte en volg Jan & Astrid

21 Juni 2014 | Canada, Valemount

Jasper, het dorp waar wij iedere keer met een fijn gevoel terug keren. Met de Jasper Tramway naar 2286 meter hoogte gegaan, onze vorige keren was het een en al sneeuw, het eens te zien bij prachtig weer is absoluut geweldig. Dankzij het mooie weer zijn de imposante Rocky's niet meer bedolven onder de sneeuw, de toppen komen nooit zonder, onze vorige reizen in de Rocky's waande wij ons in een wintersport gebied, nu ziet het er zo waanzinnig mooi uit, de maand juni is een goede keus geweest. Na de Atabasca Falls bekeken te hebben, zo indrukwekkend mooi, toch nog de rit van 102 km over de Icefields Parkway naar de Colombia Icefields gereden, wederom een prachtig fotoalbum, iedere bocht die wij nemen wordt mooier, dit is op en top genieten. Deze reis hebben wij veel meer Wildlife gezien, uiteraard de Bears, de Elk's, de berggeiten en de Bighornsheep's.
Met 2650 km op de teller beginnen wij aan de laatste 1000 km.
Vrijdag, helaas de laatste week, richting Valemount, onderweg weer het een en ander langs de weg gezien. In de bergen hebben wij weer even een staartje van grimmig Canada meegekregen, hagel, sneeuw en windhozen. Nu zitten wij heerlijk buiten in het zonnetje 21 graden, zaterdag naar Kamloops daar wacht volgens de weersvoorspelling een mooi weekend met 28 graden, eerst nog even 380 km rijden.

• 21 Juni 2014 - 11:06

De Frikies:

Hai Jan en Astrid,

wat een prachtige fotos, jullie hebben al heel veel gezien.
    Geniet deze week nog.
    Wij willen wel graag weer jullie vluchtnummer, dan vliegen
    wij weer mee.
    Maar dat duurt nog wat kilometers
    Luuk heeft het ook prima naar zijn zin.

Hartelijke groeten de Frikies.

• 21 Juni 2014 - 11:26

Jen & Peet:

Astrid & Jan mooie foto`s prima verslag
    en voor de laatste week ook mooi weer en een fijne vlucht

groeten jen Peet & Bas

• 21 Juni 2014 - 19:35

Yvonne W:

Wat een schitterende foto's weer. Sommige zijn net een legpuzzel.
    Wat een ervaring zijn jullie weer rijker.
    Ik wens jullie nog een super week toe.
    Een hele goede vlucht terug. Grtjs